Σε ένα ρολλό με κεντρικό μοτέρ και ελατήρια αντιστάθμισης, το μοτέρ τοποθετηται πάνω στον άξονα του ρολλού
(στο μεσον του αξονα) λύνεται σε δυο τμηματα μισοφέγγαρα και δένεται πάνω στον αξονα αγκαλιάζοντας τον.
O άξονας του ρολλού είναι ακίνητος . Πάνω στον άξονα στηρίζονται, και περιστρέφονται
σε σχέση με αυτόν, τα τύμπανα των ελατηρίων που αντισταθμίζουν το βάρος της περσίδας του ρολλού.
Κατά τον ίδιο τρόπο, το μοτέρ στηρίζεται σταθερά πάνω στον άξονα, ενώ το εξωτερικό του τύμπανο περιστρέφεται
ανεβάζοντας και κατεβάζοντας το ρολλό.
Τα κεντρικά μοτέρ διαθέτουν ενσωματωμένους τερματικούς διακόπτες (ρύθμιση του μοτέρ για στοπ πανω & κάτω.
Ενσωματωμένος, και προσυνδεδεμένος, είναι επίσης και ο πυκνωτής του μοτέρ.